Синоними и антоними

Споделям един урок по Български език в 4 клас. Макар на практическа основа децата да знаят думите, с които назоваваме противоположностите, едва в 4 клас се запознават с антонимите, като термин. В класът ми има две деца със СОП. През декември се наложи да проведа открит урок съвместно с ресурсния учител. Целта на урока бе да се покаже, как си взаимодействаме с ресурсния учител в учебния час. План-конспект на урока Темата, която се падна бе упражнение върху  „Синоними и антоними“ . Урок – презентация След малко мислене, реших да проведем урока под формата на състезание. Работен лист на екипите Разделих класа на три отбора и подготвих задачите. Задачите

За да се подготвят и децата със СОП поиграхме с тях на Лото. Лотото което изготвих за тях бе в две нива. Първото ниво лото -1 , Лото-2, бе само с картинки, а второто – върху картона бе изписана дума, а ученикът поставя върху нея картонче с изображение на антоним на дадената дума.  Лото-3 , Лото-4  Двете деца много се затрудняваха в началото, но после се забавляваха и с удоволствие изявяваха желание да играем отново и  да си разменят картоните. Бях много щастлива, когато в часа децата не бяха притеснени, включваха се в екипната работа, не забавяха отговорите си от притеснение и несигурност. Беше много хубаво, че се чувстваха знаещи и можещи.

About these ads

Вашият коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s