Народните художествени занаяти

Изучаването на темата „Народните художествени занаяти“ в часовете по Изобразително изкуство винаги ми е било интересно и през годините, все търсех такива форми на работа, които да накарат учениците да се вдъхновят,  от това което изучават.

Преди година при едно пътуване се отзовах в Чипровци. Трудно ме откъснаха от музея и сувенирното магазинче;) Оттам освен с „пълните очи“ и щастливото сърце  си тръгнах и с една книжка. „Пъстри килими“ от Цветелина Петкова. Не я познавам лично, но се прекланям пред желанието ù да разпространи  традициите и да ги обогати.  Както се пошегуваха тогава приятелите ми „даскалската ми душа не устиска“ и си намери нещо за работа. Преди това при едно от посещенията ми в Копривщица си бях купила и друга книжка за оцветяване „Български народни носии“ по идея на Йоана Калешева и илюстрации на Станислава Спасова. Та от тези две книжки тръгва днешната ми публикация.

Споделям това, което спретнах за моите първолаци на тема „Народни носии“. Този час мина страхотно. Говорихме, гледахме и шарихме народните носии. И следващата тема „Народно творчество“ мина още по- интересно. Разказвах, гледахме снимки, редихме мотиви,( които бях изрязала от картон), изследвахме и откривахме съкровище и накрая оцветихме един от моделите, които създадохме на дъската.

Открихме съкровището в сайта „Открий съкровището“  Забавно беше!

Изобразителна задача – носии-1

Изобразителна задача –черг2

Задача за допълнителна работа – носии-обличане

задача за допълнителна работа – черга и лазарка –допълнителна задача

PENTAX DIGITAL CAMERAносии

Благодаря, че посетихте моя блог!

2 thoughts on “Народните художествени занаяти

Вашият коментар

